مطالعه و بررسي مباني علمي، تئوري، راهحلهاي عملي، استانداردها و توصيههاي مطرح شده طرحهاي ارتقاي سطح خدمات دولت الکترونيکي و ارائه راهکار کلان براي توانمندسازي اين دسته از خدمات در بين نهادهاي اجتماعي اعم از خانوارها، بنگاههاي ارائه دهنده خدمات در دولت و بخش خصوصي از قبيل اصناف ارائه دهنده کالا و خدمات و دستگاههاي تقنيني جهت نيل به اهداف کلان کشور در افزايش شاخصهاي کلان اقتصادي مانند بهرهوري کل، بهينهسازي مديريت هزينهها و به ويژه با محوريت کاهش تقاضاي مسافرت مردم. عليرغم تلاشها و مطالعات قبلي به عمل آمده در کشور تاکنون رويکرد يکپارچهاي جهت دستيابي به اهداف مورد انتظار اين قرارداد (يعني ارتقاي خدمات دولت الکترونيکي جهتگيري شده براي کاهش تقاضاي سفر) در کشور انجام نشده است. در برخي از محورهاي مورد اشاره مانند امنيت، تجارت الکترونيکي و يا کارت هوشمند چند منظوره با تمرکز بر همان سرفصل و بدون پرداختن به چگونگي تأثير موضوع مورد مطالعه بر کاهش تقاضاي سفر و جهتگيري منطبق بر آن مطالعات پراکندهاي در کشور انجام شده است. عمده اين مطالعات مربوط به دوره تکفا و در سالهاي 81 الي 84 و در فضاي فناوري، سياسي، اجتماعي آن دوران تهيه شدهاند. در ساير محورها نيز مانند مراکز تماس، خدمات ارزش افزوده مبتني بر موبايل (اعم از بسترهاي صوت، پيامک و يا پروتکلهاي در شرف فراگير شدن GPRS) و حتي استانداردهاي الکترونيکيسازي خدمات مانند ملاحظه معماري خدمتگرا (SOA) و لحاظ شدن مباحث فرهنگي و مديريتي حاکم بر کشور تاکنون هيچ مطالعهاي انجام نشده است. از جمله انتظارات اين پروژه لحاظ نمودن سياستهاي کلان نظام در مواردي مانند اهداف سند چشمانداز، حداکثري کردن مشارکت بخش خصوصي و کاهش تصديگري دولت در اقتصاد دانائي محور ميباشد.