هدف: پیاده سازی این طرح تغییر بنیادی را در پروزه 2000 پدید آورده و علاوه بر سرعت بخشیدن و بالا بردن قابلیت اطمینان سیستم، ظرفیت سیستم (تعداد تماس های همزمان) را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد. خلاصه طرح: با توجه به این که این پروژه در راستای پروژه کارفرمایی سامانه پرداخت تلفنی 2000 می باشد، اجرای این طرح علاوه بر کمک به مجموعه جهت تحویل هرچه بهتر پروژه به کارفرما، این امکان را برای جهاد دانشگاهی فراهم می آورد تا بتواند پروژه های مشابه را سریعتر و با هزینه کمتر به انجام برساند (دیدگاه تجاری). در نهایت اینکه حوزه VoIP یکی از حوزه های پیشرو فناوری می باشد که در صورت استفاده صحیح و به جا می تواند پاسخگوی نیازهای عمدهای از کشور باشد. به طور مثال استفاده صحیح از این فناوری در تماس های اضطراری یا به هنگام خطر می تواند از وقوع بسیاری از مشکلات پیشگیری کند. استفاده گسترده از این حوزه در در دولت الکترونیک نیز میتواند تسهیلگر انجام امور اداری بسیاری شود. خروجیها: - گزارش مطالعاتی مطالعات تطبیقی، ارزیابی و راه اندازی محصولات منتخب متن باز IVR 2- محصول بومی سازی شده و فارسی سازی شده IVR