عضویت مرکز رشد رویش در شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال

اخبار

خانه آرشیو خبر جزییات خبر
کد خبر : 311365 تعداد بازدید : 1390
عضویت مرکز رشد رویش در شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال

شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال، بستری مناسب برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال پایدار در این بخش است و متشکل از پارک­های علم و فناوری، مراکز رشد و شتابدهنده­ها است که در ارتقاء سطح فعالیت­ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه اقتصاد دیجیتال همکاری می­کنند. پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات( فاوا) ضمن عضویت در شبکه تاد، مسئولیت راهبری این شبکه را نیز بر عهده دارد. اعضای این شبکه در حال حاضر پارکهای علم و فناوری سمنان، آذربایجان شرقی، استان مرکزی و فارس هستند.

با توجه به سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص شبکه تاد به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز توجه به نقش شبکه در توسعه کارآفرینی دانایی محور، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از پروژه­های توسعه محصول شرک های فناور تحت حمایت مراکز عضو شبکه تاد در قالب "گرنت رشد" حمایت می­کند. گرنت رشد حمایت مالی پارک فاوا است که به شرکت های دوره رشد مستقر در مراکز عضو شبکه تاد تعلق می گیرد. صرفا شرکت های فناور مستقر و یا متقاضی استقرار در مراکز عضو شبکه که دارای حداقل محصول پذیرفتنی (MVP) در پروژه مورد درخواست باشند، می­توانند متقاضی این گرنت شوند. منظور از MVP، نمونه ای از خدمت یا محصول است که کارکرد اصلی و پایه ای محصول نهایی را ارائه می­کند، اما نه دارای تمامی مشخصات نهایی محصول است و نه قابل تولید انبوه یا آزمایشگاهی است.

شایان ذکر است مرکز رشد رویش از سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان نخستین مرکز رشد جهاددانشگاهی به کارآفرینان و واحدهای فناور نوپا برای تبدیل نوآوری ­ها و دستاوردهای تحقیقاتی‌ به محصولات دارای توجیه اقتصادی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات خدمات ارائه می دهد.این مرکز از ابتدای فعالیت تا کنون به بیش از 200 واحد فناور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خدمات ارائه نموده و در حال حاضر آمادگی پذیرش شرکت های نوپا با ایده های مرتبط با ICT  جهت استقرار را دارد. علاقه مندان واجد شرایط می توانند با مراجعه به وب سایت rooyesh.ir و یا تماس با شماره 88930150 داخلی 141 از فرایند پذیرش اطلاع یابند.