حضور مرکز رشد رویش در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی پارکهای علم و فناوری

اخبار

خانه آرشیو خبر جزییات خبر
کد خبر : 311055 تعداد بازدید : 461
حضور مرکز رشد رویش در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی پارکهای علم و فناوری

مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش) در سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی پارک های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP 2018) که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در اصفهان برگزار شد، حضور پیدا کرد. در این کنفرانس که از تاریخ 11 الی 14 شهریور ماه برگزار شد، خانم دکتر معصومه مداح معاون فناوری مرکز رشد، مقاله ای در خصوص " نقش پارک های علم و فناوری در تقویت نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار" ارائه نمودند.

همچنین گزارشی از وضعیت کلی پارک­ های علم و فناوری و مراکز رشد کشور که مرکز رشد رویش با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه کرده بود به افراد کلیدی حاضر در کنفرانس ارائه گردید. هدف از این گزارش ارائه تصویر واقعی از وضعیت کلی پارک­ های علم و فناوری و مراکز رشد کشور است. این گزارش شامل دو بخش اصلی می باشد که در بخش اول وضعیت کلی پارکهای علم و فناوری و در بخش دوم وضعیت مراکز رشد ارائه شده است. در هر بخش شاخص هایی از جمله موقعیت ، زمینه فعالیت، عوامل موفقیت، خدمات قابل ارائه و ... بررسی شده است. لازم به ذکر است که در این گزارش 33 پارک علم و فناوری و 83 مرکز رشد غیر پارکی بررسی شده اند (اطلاعات مراکز رشد پارکی با پارک های مربوطه به صورت تجمیع شده دریافت و بررسی شده است) که داده و اطلاعات کمی از وزارت علوم دریافت شده است و برای جمع آوری داده های کیفی، پرسشنامه هایی طراحی و در جلسه رؤسای پارک های علم و فناوری و مراکز رشد این پرسشنامه ها توزیع و توسط روسا تکمیل گردید.

گفتنی است که در این گزارش نمودارهای مربوط به شاخص ها تحلیل و نتایج جالبی به دست آمده است.

لازم به ذکر است در مجمع عمومی که در روز سوم این کنفرانس برگزار شد، پرچم نمادین سی و ششمین کنفرانس بین المللی پارک های علمی به رییس پارک فناوری آتلانپل فرانسه که میزبان دوره بعدی این رویداد در سپتامبر سال 2019 میلادی است، تقدیم شد. همچنین پارک‌ های علمی کشورهای اسلونی، مکزیک و اسپانیا نیز نامزدهای میزبانی برگزاری سی و هفتمین کنفرانس جهانی پارک ‌های علمی و مناطق نوآوری در سال 2020 میلادی بودند، با رای‌ گیری نهایی در نشست مجمع عمومی انجمن جهانی پارک های علمی (IASP) در اصفهان، پارک فناوری 'کارتوخا' در اسپانیا به عنوان میزبان این رویداد انتخاب شد.