کارگاه آموزشی جعبه ابزار شکل دهی استارتاپ

اخبار

خانه آرشیو خبر جزییات خبر
کد خبر : 310975 تعداد بازدید : 873
کارگاه آموزشی جعبه ابزار شکل دهی استارتاپ

مرکز رشد فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی (رویش) در نظر دارد در راستاي توانمندسازي منابع انسانی پارك هاي علم و فناوري و مراکز رشد جهاددانشگاهی و در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان با بکارگیري روش صحیح تجاري سازي ایده ها در شرکت هاي نوپا، کارگاه آموزشی "جعبه ابزار شکل دهی استارتاپ" را در روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه 1397 از ساعت 9 الی 17 با تدریس جناب آقای مهندس محمدحسین حمیدي در سطح مدیران و کارشناسان مراکز رشد و پارك هاي علم و فناوری و همچنین مدیران واحدهاي فناور جهاددانشگاهی، در محل مرکز رشد رویش برگزار نماید.

 این کارگاه به زبان فارسی ارائه میگردد اما مجموعه مواد آموزشی شامل اسلایدها و ویدئوها به انگلیسی می باشد.

لازم به ذکر است حضور در کارگاه منوط به تکمیل فرم ثبت نام و ارسال فیش واریزی هزینه ثبت نام به ادرس پست الکترونیک info@rooyesh.ir می باشد.

شماره حساب: 166621151

شماره کارت: 5859837000367777

به نام مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش)

 

شرح کارگاه:

این روزها ابزارها و امکانات دیجیتالی مانند موبایل، اینترنت و ... خیلی‌ها را به فکر می‌اندازد که آینده‌ی شغلی‌شان را در مسیر کارآفرینی دنبال کنند و به جای استخدام شدن، استارت‌آپ خودشان را بسازند. شرکت‌های بزرگ نیز با درک فرصت بزرگی که «نوآوری دیجیتال» پیش پای ایشان می‌گذارد و مشاهده‌ی موفقیت‌های بزرگی که استارت‌آپ‌ها رقم می‌زنند، در این تب و تاب هستند از این تحولات جا نمانند و بتوانند فرآیندهای نوآوری محصول را در سازمان‌شان بهبود بخشند.

از سوی دیگر، در سال‌های اخیر تلاش‌های گوناگونی جهت «روش‌مند» کردن فرآیند کارآفرینی و توسعه‌ی محصول شده است که منجر به معرفی متدلوژی‌ها، ابزارها و الگوهای نوینی شده است. این رهیافت‌های نوین، این نوید را به نوکارآفرینان می‌دهد که با به کار بستن این روش‌ها شانس موفقیت‌شان را افزایش دهند یا ابعاد شکست‌شان را کنترل کنند. با این حال، تنوع و تکثر این مجموعه «روش‌ها» (مانندlean startup، design thinking، product management و ... ) ممکن است کارآفرینان را دچار ابهام کند و برایشان سؤالاتی از این قبیل ایجاد شود که

  1. آیا این روش‌ها با هم هم‌پوشانی و سازگاری دارند؟
  2. آیا هر یک را به جای دیگری می‌توان به کار برد یا مکمل هم هستند؟
  3. از کدام ابزار، کی باید استفاده شود؟
  4. هر یک به کار باز کردن کدام گره می‌آید؟

در این کارآگاه آموزشی بنا داریم، با مروری سریع و فشرده ضمن آشنایی با بر برخی از به روزترین روش‌ها، راهنمایی «گام به گام» را در اختیار کارآفرینان بگذاریم. انتظار می‌رود در پایان دوره، مخاطبان آموخته باشند در هر قطعه از مسیر پیش رو به کارگیری کدام یک از این ابزارها برای ایشان سودمندتر است، چه طور می‌توانند هر یک از این ابزارها را به صورت «مؤثرتر» به کارگیرند تا در نهایت سرعت پیمودن مسیر موفقیت را افزایش و مخاطرات را کاهش دهند، دید عمیق‌تری نسبت به چالش‌های پیش‌رو و ابزارهای غلبه بر آن‌ها پیدا کنند.

به منظور یادگیری عمیق‌تر این روش‌ها، نمونه‌های عملی واقعی ملی و بین‌المللی در طول دوره مورد بررسی قرار می‌گیرد. هم‌چنین شرکت‌کنندگان به صورت تیمی با به کار بستن آموخته‌هایشان تلاش می‌کنند:

  • مدل کسب و کارشان را دقیق‌تر کنند،
  • ایده‌ی خام اولیه‌شان را به صورت روش‌مند «پخته‌تر» کنند،
  • ریسک شکست محصول در بازار را کم‌تر کنند
  • و سنجه‌های اندازه‌گیری رشد مناسب محصول‌شان را به‌تر بشناسند و با ابزارهای پایش آن‌ها آشنا شوند.

برای بهره‌برداری بهتر از دوره پیشنهاد می‌شود، شرکت‌کنندگان با مفاهیم ابتدایی کارآفرینی و برخی ابزارهای رایج مانند business model canvas آشنایی ابتدایی پیدا کرده باشند.

معرفی مدرس:

سید محمد حسین حمیدی،

- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دو رشته‌ای در رشته‌‌ی «رایانش ابری» به همراه مدرک فرعی «کارآفرینی» از دو دانشگاه فنی برلین آلمان و رن ۱ فرانسه

- رتبه‌ی اول جشنواره‌ی جوان خوارزمی سال ۸۹

- برنده‌ی بورس کامل تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد از مؤسسه‌ی «نوآوری و فناوری دیجیتال» اروپا

- رتبه‌ی چهارم در رقابت جهانی نوآوری شرکت اریکسون از بین بیش از ۹۰۰ تیم از سراسر جهان

- پژوهش‌گر برتر جهاد دانشگاهی در سال ۸۸

- مشاور و مربی استارت‌آپ‌های «باسلام»، «qmery» و ...