رویداد ایده بکر - بوم کسب و کار رویش

اخبار

خانه آرشیو خبر جزییات خبر
کد خبر : 310850 تعداد بازدید : 916
رویداد ایده بکر - بوم کسب و کار رویش

رويداد ایده بکر (بوم کسب و کار رویش) جهت بررسی بوم مدل کسب و کار واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی(رویش)، روز یکشنبه 12 آذرماه در محل این مرکز برگزار شد. این رویداد با حضور آقای دکتر محمد صادق بیجندی معاون جهاد دانشگاهی و رییس سازمان تجاری سازی، داوران و منتورهای حوزه کسب و کار آقایان دکتر فریدون کورنگی، مهندس محسن مولایی نسب، مهندس رضا غیابی و دکتر گرشاسبی و همچنین مدیران واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش) در این مراسم دکتر محمد صادق بیجندی طی سخنانی با تاکید بر اهمیت توجه به فناوری و تجاری سازی فناوری گفت: توجه به فناوری و کارآفرینی نیاز اصلی کشور بویژه در زمینه اشتغال دانش آموختگان است.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان از جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهاد های پیشرو در زمینه توجه به فناوری و تجاری سازی یاد کرد و اظهار داشت: واحدهای مختلف علمی و تخصصی جهاد دانشگاهی از نخستین واحدهایی بودند که الفبای توجه به ایجاد واحدهای فناور و شرکت­های دانش بنیان و دانشگاهی را بنیان نهادند.

دکتر بیجندی، مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش) را از افتخارات جهاد دانشگاهی و کشور عنوان کرد و افزود: این مرکز از اولین مراکز رشد کشور و یکی از مراکز رشد پیشرو در زمینه توجه به فناوری بویژه فناوری اطلاعات و تاسیس و تقویت واحدهای فناور و کارآفرین در زمینه آتی و آی سی تی است و نقش موثری در اشتغال فارغ التحصیلان این حوزه ایفا نموده است.

وی بر تقویت و توسعه مراکز رشد و پارک­های علم و فناوری جهاد دانشگاهی تاکید کرد و اعلام کرد: علاوه بر توسعه این مراکز، توجه به موضوع کارآفرینی و توسعه استارت آپ­ها از اولویت­های فعالیت جهاد دانشگاهی در کمک به اشتغال دانش آموختگان و توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

همچنین دکتر حبیب اله اصغری، رئیس مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش)، بر توسعه شرکت­های فناور و دانش بنیان کارآفرین تاکید کرد و اعلام کرد: جهاد دانشگاهی از واحدهای فناور و کارآفرین حمایت می­کند.

دکتر اصغری مشکل اصلی شرکت­های دانش بنیان و واحدهای فناور در کشور را مساله بازار عنوان کرد و اظهار داشت: محور اصلی توجه و فعالیت مرکز رشد رویش جهاد دانشگاهی موضوع بازار و توجه به مساله بازارسازی و بازاریابی در شرکت های فناور و دانش بنیان است.

وی از فعالیت 12 واحد فناور در این مرکز رشد خبر داد و اعلام کرد: خوشبختانه ایده ­ها و طرح­ های خوبی در این مرکز به ثمر نشسته و تلاش می کنیم از طریق ارائه تسهیلات و دیگر حمایت های مورد نیاز این واحدها برای موفقیت آن ها تلاش کنیم.

در این مراسم 10 واحد فناور مستقر در مرکز رشد، ایده محوری و بوم مدل کسب و کار خود را در حضور داوران و منتور های برجسته عرصه علم و فناوری ارائه کردند و طی این برنامه یک روزه سه واحد فناور برتر مرکز رشد رویش معرفی و جوایز و گرنت های خود را دریافت کردند.

شرکت دانش بنیان نویسا داده پاسارگاد(خبریو) به مدیریت سعید ابراهیمیان حایز رتبه اول، هسته فناور ایران هاروست به مدیریت سام صفوی حایز رتبه دوم و شرکت فن پرداز سامانه پایدار به مدیریت مجید مرادی حایز رتبه سوم شدند.

مهندس مهدیه رضایی دبیر علمی این برنامه نیز گفت: این رویداد با هدف هدایت واحدهای فناور در جهت بهبود مدل کسب و کار آنها برگزار شد و برای دریافت نتیجه اثربخش تر از این رويداد سعی شد در قالب یک مسابقه اجرا و فضای رقابتی برای ارایه واحدها ایجاد گردد. همچنین نهایت دقت در داوری ها به صورت تخصصی لحاظ شود . در نهایت سه واحد فناور برتر از طریق ارائه ها و پرسش و پاسخ های بیست دقیقه ای با حضور داوران مطرح حوزه فناوری اطلاعات انتخاب شدند. همچنین پس از اتمام برنامه واحدهای فناور با منتورها به صورت خصوصی گفتگو کردند و راهنمایی های لازم را در جهت پیشبرد ایده محوری و اجرای مدل کسب و کار خود دریافت نمودند.